Menu

Projecten

Superieure Eenvoud

De voorstellingen van de Nationale Opera & Ballet zijn van een ongekend hoog niveau – in 2016 leidde dat niet voor niets tot de verkiezing tot beste operahuis ter wereld. Voor ons was het een uitdaging om die kwaliteit door te laten dringen tot in alle merkuitingen.

Het logo is als een omlijsting voor de sterke beeldtaal die eigen is aan opera en ballet. Tegelijkertijd geeft het minimalisme van het ontwerp ruim baan aan de verbeeldingskracht van de toeschouwer.



Strategie

Het was van groot belang dat we een merk zouden neerzetten dat ook bij een jonger publiek in de smaak viel. In overleg met de directie besloten we tot een rigoureuze verandering. Voor statisch beeld (fotografie) kwam in veel gevallen bewegend beeld (video) in de plaats. Zo wordt het merk toekomstbestendig en een stuk aantrekkelijker voor jongeren.





Creative Team

Concept & Strategy
Lesley Moore

Design
Lesley Moore

Art Direction
Lesley Moore
 

Photography & Moving image
Petrovsky & Ramone

Animation 
Simon Francois 

Music
Machinefabriek (Rutger Zuydervelt)

Printing
Tuijtel

Winner of
Art Directors Club Nederland
– Brand & Communication, Lamp, 2015
– Craft, Art Direction, Lamp, 2015
Red Dot Award (Germany)
– Communication Design, 2014

With a special thanks to
Zigmunds Lapsa
Roel Stavorinus

operaballet.nl


May we suggest: