Menu

Projecten

Let's Shake Things Up!

‘Let’s shake things up!’ Dat was letterlijk wat Pierre Audi zei toen hij ons vroeg een visuele identiteit en een campagne te ontwerpen voor het Opera Forward Festival (OFF). De artistiek leider van de Nationale Opera riep OFF in het leven om de grenzen van het traditionele muziektheater op te zoeken.

Waar opera in het algemeen wordt beschouwd als een kunstvorm voor ouderen, richt dit festival zich nadrukkelijk op jongeren. Zij zijn immers het operapubliek van morgen.




Strategie

Het doel van de campagne is jonge doelgroepen te verleiden tot een kennismaking met opera. In samenwerking met beeldmakers Petrovsky & Ramone hebben we voor een ongepolijste en hybride vormgeving gekozen.

De geïntegreerde aanpak van programma, marketing, toegangsprijzen en ontwerp blijkt effect te hebben. De Nationale Opera spreekt van een significante groei van het aantal ‘first-timers’.


Systeem

Het logo van OFF is als een kaleidoscopisch prisma: een symbool voor verschillende perspectieven op toekomstige ontwikkelingen. Elke editie van het festival heeft een bepaald thema, dat telkens weer wordt vertaald in een bijbehorend palet van toepasselijke beelden en kleuren.


Creative Team

Visual identity
Lesley Moore

Identity campagnes
Lesley Moore

Art direction
Lesley Moore

Marketing strategy
Novel Creative Consultancy

Editors
Jappe Groenendijk 
Sterre van Rossem

Film and campaign images
Petrovsky & Ramone

Image partner productions
Anouk van Kalmthout

Festival interior
La Bolleur

Website
Koelka.st

Photography impressions
Desiré van den Berg


May we suggest: